POMOZME DĚTEM A STUDENTŮM S UČENÍM
24. září 2018Děti a studenti mnohdy neví, jak se správně učit. Špatně se soustředí, nevyužívají správě možností mozku a paměti. Rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem je v maličkostech.
„Práce tak, jak ji známe, skončila. Model MŠ, ZŠ, SŠ, VŠ a pak dlouhá zaměstnanecká kariéra v jedné firmě je pryč.“ Andrew McAfee, ekonom, vliv technologií
„65% dnešních studentů bude mít práci, která zatím neexistuje.“ U.S. Department of Labor report
Jak na to děti a studenty připravit?
Co je učení pro 21. století?
CO BUDE ROZHODUJÍCÍ?
• Sebepoznání – dobrá znalost a využívání svých silných stránek, znalost slabých stránek – umět spolupracovat.
• Dovednost rychle se učit
• Znalost cizích jazyků
• Zvládání a využívání technologií
CÍL SEMINÁŘŮ
Cílem seminářů a přednášek "Trénink paměti a efektivní učení" je pomoc dětem a studentům naučit se postupy snadnějšího a efektivnějšího učení a lepší paměti s využitím moderních poznatků o mozku a paměti.
Dále je cílem, aby děti a studenti poznali svůj osobní učební typ a vhodné strategie učení k danému typu. Tím se usnadní a zefektivní příprava dětí a jejich učení.
Děti a studenti lépe rozvinou své talenty a potenciál.
PRŮBĚH
Děti a studenti se seznámí s moderními poznatky o mozku a paměti a způsobech jejich využití pro snadnější učení. Naučí se paměťové techniky.
Získají kompetence pro lepší využívání vhodných způsobů, metod a strategií učení. Naučí se lépe třídit informace, propojovat je a systematizovat pro efektivní učení. Rozvinou kompetence tvořivosti a kreativity pro snadnější učení a řešení problémů. Dále získají kompetence pro lepší soustředění, uvolnění a relaxaci a v neposlední řadě efektivnější zápisky pro účinné opakování a učení.
Děti a studenti získají sebedůvěru, že se mohou naučit vše, co chtějí a že učení může být i zábava.
Program seminářů a přednášek
Půldenní seminář 5 vyučovacích hodin
1. Jak pracuje paměť (Co ví věda o mozku a paměti.)
Základní principy fungování paměti a mozku.
Jak si zlepšit zapamatování o 100% a více.
Co paměti prospívá, co ji škodí.
2. Typologie učícího stylu
Každý se učíme jinak. - Jaký jsem typ na učení? Co mi učení usnadní?
Vhodné strategie učení.
3. Paměťové techniky - Mnemotechniky
Postupy pro zapamatování velkých seznamů, čísel, nesourodých dat
- technika spojování
- paměťové cesty LOCI
- akrostika, akronyma
- techniky na čísla.
4. Efektivní poznámky pro snadnější učení
Jak si dělat efektivní poznámky, ze kterých se dobře učí?
Využití myšlenkových map.
Celodenní seminář 8 vyučovacích hodin
5. + Strategie přípravy na zkoušky
+ více příkladů a cvičení pro upevnění technik
Dvoudenní seminář 16 vyučovacích hodin
6. + Technika pro cizí slovíčka
7. + Jak lépe zvládat zkouškový stres a
„prodat“ to, co umím.
FOLLOW UP – prohlubování tréninku paměti, mnemotechnik, kreativity, soustředění, mozkového joggingu.
Pomozte nám pomáhat dětem a studentům s efektivním učením.
Podpořte děti a studenty ve vašem okolí, aby byli šikovnější a vrátilo se to v práci s vyšší přidanou hodnotou, v lepším obchodu, ve špičkovém výzkumu a rozvoji moderních technologií.
Kontaktujte nás na:
Ing. Aleš Procházka, trenér paměti II.st.ČSTPMJ
Tel.: 775 702 602
E- mail: ales@zlepsipamet.cz