I REBELOVÉ SE CHTĚJÍ UČIT – trénink paměti a efektivní učení kvinta 1. ročník střední školy

Soustředěnost, aktivní přístup a zájem studentů kvinty 1. ročníku střední školy Gymnázia Aš byly znaky pětihodinového semináře Trénink paměti a efektivní učení 20.9.2018.

I REBELOVÉ SE CHTĚJÍ UČIT – trénink paměti a efektivní učení kvinta 1. ročník střední školyI REBELOVÉ SE CHTĚJÍ UČIT – trénink paměti a efektivní učení kvinta 1. ročník střední školy

 

Mozek a učení. V rámci semináře Trénink paměti a efektivní učení se studenti seznámili s fungováním mozku a paměti z hlediska učení. Jak rychle zapomínáme, a co je to efektivní opakování. Zjistili, jak se starat o svůj mozek, aby byl výkonnější, a proč je nutné hodně pít a spát.

Kouření marihuany a mozek. Jako odstrašující příklad jsme si ukázali mozek 16ti letého muže, který kouří 2 roky denně marihuanu. Věřím, že to studenty od marihuany odradí nebo alespoň omezí intenzitu kouření…

Typologie učebního stylu. Velký ohlas měla u studentů typologie učebního stylu a vhodné strategie učení k jednotlivým typům. Teď pochopili, proč mají dávat při hodině pozor J.

Mnemotechniky. Studenti se dále naučili a vyzkoušeli mnemotechniky – paměťové techniky pro snadnější zapamatování. Zde trénovali soustředění, vizualizaci – vyžití představivosti a fantazie, asociace a propojování hemisfér. Vyzkoušeli jsme techniku příběhu, paměťové cesty LOCI, akrostika a akronyma. Studenti se za pár minut se naučili číslo Pí na 21 pozic, státy EU15 podle rozlohy nebo dlouhý seznam s využitím paměťové cesty.

Efektivní poznámky. V závěru semináře jsme si ukázali a vyzkoušeli techniku na efektivní poznámky. Ta studentům ulehčí opakování a učení.

SEBEDůvěra. Získání sebedůvěry a zjištění, že se mohou naučit vše, co budou chtít. Poznání sebe sama a učení jako zábava. Toto byly hlavní myšlenky semináře pro studenty.

Zpětná vazba. Že se seminař studentům kvinty líbil a měl pro ně přínos, dokládají i zpětné vazby.

„Určitě bych doporučil, ráno jsem šel do školy s tím, že jsem opravdu nechtěl, nic jsem od toho nečekal, ale velice, opravdu velice mě dnešní seminář překvapil.“

„Určitě už mi učení nebude trvat dlouho a bude zábavnější.“

„Dle mého názoru bylo hlavní myšlenkou, abychom si učení nejen ulehčili, ale také, aby pro nás bylo zábavnější.“

„Nejvíce mne zaujalo, jakou spoustu informací si můžeme zapamatovat jen kvůli vymyšlenému příběhu.“

 

Ing. Aleš Procházka, trenér paměti II.st. ČSTPMJ

Tel. 775 702 602|E-mail: ales@zlepsipamet.cz

Obrázek zdroj: https://www.freepik.com/free-photos-vectors/school

 

Komentáře